

Turnus artystyczny to niesamowity scenariusz w którym dzieci odkryją swoje talenty, pokonają słabości,
poznają wiele technik i dziedzin artystycznych i… na pewno nie będą się nudzić.
Chcecie dowiedzieć się więcej? Zapoznajcie się z niezwykła historią Klemensa:
Pewnego dnia w Sadach Klemensa pojawia się tajemniczy list. Jego nadawcą jest sam Klemens – opiekun parku
i miłośnik sztuki. W liście prosi dzieci o pomoc w stworzeniu wyjątkowej wystawy, która pokaże, jak wiele piękna kryje się w otaczającym świecie. Niestety, w nocy ktoś ukradł jego szkicownik pełen inspiracji!
Bez niego wystawa nie powstanie…
Klemens rzuca uczestnikom wyzwanie: czy uda im się stworzyć własne dzieła i odkryć, kto ukradł szkicownik? Każdego dnia dzieci będą poznawać nowe dziedziny sztuki, eksperymentować i odkrywać sekrety największych mistrzów. A wszystko to prowadzi do wielkiego finału – prawdziwego wernisażu,
na który zaproszeni zostaną goście!
Dzień 1 – Sztuka malarska
Barwy emocji
Klemens zabiera dzieci w podróż do świata kolorów. Opowiada o wielkich malarzach, którzy potrafili uchwycić emocje na płótnie – od radości po tajemniczość. Dzieci odkrywają, jak kolory wpływają na nastrój, a potem same stają się artystami! Malują obrazy inspirowane przyrodą wokół nich, eksperymentując z różnymi technikami – pędzlami, palcami, a nawet naturalnymi materiałami znalezionymi w sadzie. Pod koniec dnia Klemens zdradza im pierwszą wskazówkę dotyczącą zaginionego szkicownika – ponoć znalazł się ktoś, kto chce przeszkodzić w organizacji wystawy…
Dzień 2 – Rzeźba
Tajemnicze figury
Dzieci dowiadują się, że wielcy artyści potrafili ożywiać kamień i glinę, tworząc rzeźby, które przetrwały wieki. Tego dnia każdy spróbuje swoich sił jako rzeźbiarz! Tworzą figurki, maski lub instalacje przestrzenne, inspirując się przyrodą, zwierzętami i historiami z Sadów Klemensa. Po zakończeniu pracy dostają kolejną zagadkę – ktoś zostawił im tajemniczą wiadomość ukrytą w glinianym medalionie.
Kim jest tajemniczy sabotażysta wystawy?
Dzień 3 – Fotografia i aktorstwo
Uchwycić chwilę
Sztuka to nie tylko obrazy i rzeźby – to także chwile zamknięte w kadrze i opowieści ożywione na scenie! Klemens uczy dzieci podstaw fotografii – jak złapać idealne światło, uchwycić emocje i stworzyć fotograficzną historię. Następnie zamieniają się w aktorów! Przygotowują krótkie scenki i ćwiczą wyrażanie emocji ruchem i mimiką. Przy okazji znajdują kolejną wskazówkę – dziwną, starą fotografię… Czy to ślad prowadzący do szkicownika?
Dzień 4 – Rysunek i plakat
Zaproszenie na wielki finał
Do wielkiego wernisażu został tylko jeden dzień! Dzieci muszą stworzyć plakaty zapraszające gości na wystawę. Próbują różnych stylów – od klasycznego rysunku po techniki kolażu. Pod koniec dnia Klemens zbiera wszystkich i wspólnie analizują zebrane wskazówki. Wszystko wskazuje na to, że tajemniczy sabotażysta to… sam Klemens!
Ale nie w złej wierze – chciał pokazać dzieciom, że sztuka nie potrzebuje gotowych wzorców, a każdy może stworzyć coś wyjątkowego, czerpiąc inspirację z własnej wyobraźni.
Dzień 5 – Wielki finał
Wernisaż i święto sztuki
To dzień wielkiego finału – Dzieci przygotowują przestrzeń na wystawę, ustawiają swoje prace, dekorują i ćwiczą krótkie prezentacje swoich dzieł.
Tego dnia wszystkie prace uczestników będą mogli podziwiać gości parku, pracownicy oraz dzieci z innych grup półkolonijnych!
To prawdziwy wernisaż małych artystów!
Na zakończenie każdy uczestnik otrzymuje dyplom Mistrza Sztuki i wiadomość od Klemensa:
„Sztuka jest wszędzie – w drzewach, chmurach, a nawet w twojej wyobraźni. Pamiętaj, że to, co tworzysz, ma wartość, bo pochodzi z twojego serca!”



Każdy z naszych scenariuszy niesie za sobą ogromną wartość I MORAŁ!
KREATYWNOŚĆ
Każdy może być artystą,
nie ma złych pomysłów!
Eksperymentowanie
Ważniejsze od perfekcji jest
próbowanie nowych rzeczy.
Współpraca
Sztuka łączy ludzi i pozwala im
lepiej się poznać.
Odwaga
Dzielenie się swoimi pracami wymaga pewności siebie, ale warto!